داستان
داستان

كاملترين نمونه مقاله پاسخ به پرسش مهر 98 : پرسش مهر 20 پاسخگويي به سوال رييس جمهور در پرسش مهر

دوستان و كاربران محترم سايت پيام مهر رئيس جمهور همانطور كه سالهاي پيش نيز در كنار شما بوده ايم.كاملترين نمونه مقاله پاسخ به پرسش مهر 98 : پرسش مهر 20

سايت دبيران آنلاين براي پرسش مهر 98 رئيس جمهور محترم نيز تمامي آثار اعم از مقاله - داستان - وب نوشت - سرود - شعر و ساير موضوعات در به صورت اختصاصي انجام مي دهد .

پرسش مهر 20

پرسش مهر 98 هم به خاطر آنكه امسال سال 1398 است و قطعا رئيس جمهور محترم پرسش شماره 20 سال 98 را در مدارس نسبت به شرايط كنوني جامعه طراحي و مطرح خواهند نمود.كاملترين نمونه مقاله پاسخ به پرسش مهر 98 : پرسش مهر 20

 

جهت شركت درمسابقه پرسش مهر رئيس جمهور

جهت شركت درمسابقه پرسش مهر رئيس جمهوردر سال 99-98 با هدف بررسي و دستيابي به راهكارهاي كاربردي در خصوص موضوع طراحي شده است.

 

 

پيام رئيس جمهور كه توسط وزير آمرزش و پرورش قرائت شد، بدين شرح است:

آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان ارجمند، مربيان و دانش آموزان عزيز صميمانه تبريك عرض مي نمايم.

مدرسه خانه اميد دولت، مردم و آموزش و پرورش بنيادي ترين بخش توسعه كشورمان است.

ما نياز به مدرسه پويا و نوآور در شرايط كنوني كشور داريم و سازندگان اصلي اين مدرسه معلمان و مربيان و دانش آموزان اين سرزمين اند.

پرسش مهر 98 رياست جمهوري روحاني

رئيس جمهور دكتر روحاني نيز امسال پرسش مهر مناسبي را براي سالتحصيلي 99-98 قطعا انتخاب نموده اند .

و در انتخاب و طرح چنين پرسش هايي از سوي رئيس دولت دوازدهم  قطعا برنامه هاي بوده است كه با طرح اين سوال آينده كشور ساخته خواهد شد .

همه دانش آموزان و دانشجويان محترم نيز با ارائه مقاله خوب و موثر يقنن مي توانند در توسعه و آباداني اين مرز و بوم نقشي مهم و حياتي داشته باشند .

پرسش مهر رئيس جمهور

همزمان با شروع سال تحصيلي 97-98 روساي جمهور اسلامي ايران سئوالاتي را از دانش آموزان و فرهنگيان مي پرسند.

و زمينه تحقيق و پژوهش و تفحص آنان را فراهم مي كنند
امسال هم در مراسم ويژه آغاز سال تحصيلي 97-98 كه با حضور رياست محترم جمهوري دكتر حسن روحاني در پايتخت ايران تهران برگزار شد دكتر روحاني 4 سئوال را مطرح كردند .

كه اميدواريم همه دانش آموزان و فرهنگيان در اين رقابت فرهنگي و علمي مشاركت گسترده داشته باشد

اما چهار سوال رئيس جمهور محترم :

 _ چرا عدالت زيباست و رابطه عدالت با پيشرفت كشور چيست؟

2 _ رابطه عدالت با همدلي و همبستگي مردم چگونه است؟ موانع گسترش عدالت در كشور

 _ چه كساني از برقراري عدالت نگرانند؟4 -

مصاديق و زمينه‌هاي عدالت در حوزه آموزش و پرورش كدام است و در تعليم و تربيت چه راهكارهايي پيشنهاد مي‌دهيد؟

اهداف عملياتي فراخوان پرسش مهر 20

1- پرورش روحيه پرسش‌گري و توانايي نقد و تحليل پديده‌ها
2- آشنايي با دستاوردهاي انقلاب اسلامي
3- ايجاد تعامل بيش‌تر بين معلمان و دانش‌آموزان
4- ايجاد نشاط، شادابي و تحرك بيش‌تر در مدارس
5- كاهش فاصله بين حوزه‌هاي ستاد و اجرايي
6- ترويج و تقويت امر تحقيق و پژوهش در آموزش و پرورش
7- گسترش و تقويت فعاليت‌هاي گروهي
8- شناسايي تنگناها، موانع و مشكلات جامعه و ارائه راه‌كارهاي مناسب
9- كشف، رشد و پرورش استعدادهاي بالقوه مخاطبان
10- ايجاد زمينه مناسب براي بازنگري و اصلاح فعاليت‌هاي جاري

 

اصول و سياست هاي اجرايي فراخوان پرسش مهر 98

اثر بخشي

1 ـ اثربخشي: انجام‌دادن درست و مطابق با هدف كارها و توالي گام‌هاي اساسي با عنايت ويژه بر محتوا،      تأثيرگذاري، اثر بخشي و ماندگاري آن‌ها

تمركز زدايي

2ـ  تمركز زدايي‌: اجتناب از تمركزگرايي‌، و و اگذاري مسئوليت‌هاي اجرايي به دانش‌آموزان و معلمان

جذابيت

3ـ‌ جذابيت‌: خلاقيت، سهل‌گيري در انجام امور و پرهيز از ايجاد تكلف و مشقت براي مخاطبان

مخاطب شناسي

4ـ  مخاطب‌شناسي: توجه به نيازها، علائق، خواسته‌ها و ويژگي‌هاي روحي، سني و جنسي مخاطبان

كارآيايي

5ـ  كارآيي: تأكيد بر فرهنگ خودي و جنبه‌هاي علمي، كاربردي و قابليت اجرايي آن، با ارائه‌ي شيوه‌هاي متناسب، جديد و انجام‌دادن كارها به شيوه‌ي منظم با كمترين اتلاف

مخاطب محوري

6ـ  مخاطب‌محوري: جلب اعتماد و اطمينان، ايجاد تفاهم، همدلي و صميميت در بين مخاطبان

ـ  به‌روزكردن ابزارها و شيوه‌ها:

استفاده از فناوري، علوم و فنون جديد و حداكثر بهره‌برداري از امكانات موجود

ـ - ضابطه‌محوري و قانون‌مدا

پرهيز از اعمال سليقه‌هاي شخصي، جناحي و سياسي‌كاري در برخورد با مخاطبان

ـ  نتيجه‌مداري: 

عملياتي‌كردن و كاربست نتايج يافته‌هاي پژوهشي و انعكاس مطلوب آن به ساير علاقه‌مندان

ـ   مشاركت‌جويي: 

جلب مشاركت فعال ساير سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط، به‌ويژه حوزه‌هاي داخلي آموزش و پرورش و دانش‌آموزان و فرهنگيان

11ـ   مستندسازي: 

جمع‌آوري و نگهداري سوابق فعاليت‌ها و آثار مخاطبان و بهره‌گيري مطلوب از آن‌ها پرسش مهر 97

امسال پرسش مهر رئيس جمهوري در خصوص تعالي همه ‌جانبه كشور زمينه‌هاي مختلف مي‌باشد

 

چرا كه ملت ما شايسته قرارگرفتن بر قله‌هاي بلند جهاني است.

ملت ايران از همه سختي‌ها، تنگناها و محاصره‌ها فرصت‌هاي بسيار ارزشمندي را براي سازندگي در زمينه‌هاي مختلف آفريدند و پا در راه نيل به قله‌هاي افتخار گذاشتند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه نگاه به قله‌هاي بلند و آرمان‌هاي الهي عواملي هستند كه ما را به پيشرفت مي‌رساند اظهارداشت:

بايد موانع پيشرفت، سستي‌ها و ‌آسيب‌پذيري‌ها را كارشناسي و خنثي كرد.

خدا جهان را آفريد ومخلوقات راخلق نمود وا نسا ن رااشرف مخلوقات قرار داد.

 

دانش آموزان جوانان اين مرزو بوم گلهاي بوستان اين مملكت هستند كه ما نقش باغبانان اين گلها هستيم.

 

تقويت حسم وروح وفكر نسل آينده وبارآوردن ايشان درابعاد نظري وغملي ومهارتي در محيطي سالم وشاد وصميمي

كمك به مهيا نمودن اين عزيزان براي وارد شدن در اجتماغ وبه عهده گرفتن مسئوليت هاي سر نوشت ساز بنماييم.

 

درس معلم ار بود زمزمه ي محبتي                             جمعه به مكتب آورد طفل گريزپاي را

 

1-بالا بردن سطح علمي جامعه به گفته مقام معظم رهبري توليد علم درراستاي دستيابي به خود كفايي و بي نياز شدن از كفار ودشمنان اين مملكت در همه ابعاد.

2-تلاش درراه شناساندنهرچه بهتر دين مبين اسلام وسخنان رسول مكرم اسلام ص وائمه معصومين ع به همه آحاد ملت

به خصوص به نسل جوان كه تشنه حقيقت ودانستن مطالبي كه ره گشاي آنان در راه هاي پيشرفت و تعالي هستند.باكمك رسانه جمعي به عنوان يك دانشگاه عمومي.

3-سعي به ايجاد مراكز فني وحرفه اي براي جذب نيروهاي بيكار وداوطلب كار اعم از كساني كه درس تخصصي وحرفه اي نخوانده اند ويا درزمينه ي تخصص آنها نيازي در اجتماع وجود نداشته باشد.

4-اجراي هرچه سريعتروبهتر وكامل خصوصي سازي در جهت مردمي شدن بيش از پيش وبهبود وضع رفاهي مردم.

چنانكه معصومين بزرگوار اسلام فرموده اند:

هرگاه از در خانه اي فقر وارد شود از در ديگر خارج مي شود.

به اميد موفقيت روز افزون و تاييدات الهي سعيده محسن پور هنر آموز هنرستان شريعت و ماماي درمانگاه فرهنگيان وسرگروه مديريت خانواده گروه هاي سازمان آموزش وپرورش شهر تهران.27/11/98

 

ساخت وبلاگ پرسش مهر

 

10-سرود پرسش مهر

1-من به عنوان يك دانش آموز ايراني براي استقرار و نهادينه شدن عدالت در جامعه چه نقشي مي توانم داشته باشم ؟

2-فكر مي كنيد دولتمردان و مسئولان در تحقق و اجراي عدالت پرسش مهر 97 چه نقشي مي توانند داشته باشند؟

3-عدالت چه رابطه اي با وحدت و همبستگي مردم دارد ؟

4-عدالت چه جايگاهي در اسلام دارد ؟

5-انتظار فرج امام زمان(عج) چه نقشي مي تواند در گسترش و اجراي عدالت داشته باشد .

6-انقلاب اسلامي چه نقشي در گسترش عدالت كشور و جهان داشته است ؟

معرفي به دوستان

سرفصل ها و عناوين پژوهشي متوسطه و همكاران

1-نقش و تأثير عوامل فرهنگي در نهادينه شدن عدالت در جامعه

2-نقش حكومت و دولتمردان در برقراري و گسترش عدالت

3-هويت ملي و ديني و نقش آن در توسعه عدالت

4-تأثير جنگ ها و خشونت ها بر توسعه و اجراي عدالت

5-عدالت و رابطه آن با وحدت و همبستگي ملي

6-خانواده و نقش و تأثير آن در برقراري عدالت

7-نقش نظام تعليم و تربيت بر عدالت گستري در جامعه

8-مباني فكري ، باورها و اعتقادات مردم و تأثير آن در گسترش و اجراي عدالت

9-نقش دانش آموزان در رشد و نعالي و نهادينه شدن عدالت در جامعه

10-تعميق باورهاي مذهبي و ديني و نقش آن در نهادينه كردن عدالت اجتماعي

11-خدمت رساني به مردم و نقش آن در توسعه عدالت اجتماعي

12-نقش اجراي عدالت در توسعه و پيشرفت و آينده درخشان كشور

13-مهرورزي ، محبت و رابطه آن با عدالت پرسش مهر 19

14-پيش نيازها و راه كارهاي عملي استقرار عدالت در بخش هاي گوناگون جامعه

15-پديده جهاني شدن ، جهاني سازي و تأثير آن در عدالت اجتماعي

16-عدالت آموزشي و راه حل ها دستيابي به آن

17-تعاملات جهاني و ارتباط آن با عدالت اجتماعي

18-روابط پرسش مهر و مناسبات اقتصادي داخلي و خارجي و تأثير آن بر استقرار عدالت اجتماعي

19-راه حل ها و راه كارهاي عملي در برخورد اولي با عدالت ستيزان

20-اعتقاد به منجي عدالت گستر و تأثير آن بر عدالت گستري جهان

نوشته شده توسط كارشناس مسول رهنگي و اجتماعي    ـ علي اصغر رضائي

مفهوم عدالت در پرسش مهر:

استاد شهيد مطهرى(رحمه الله) مى فرمايد: كلمه «عدل» در مجموع چهار معنا و يا چهار مورد استعمال دارد:

الف) موزون بودن; كه نقطه مقابل ظلم نيست بلكه بى تناسبى است.

ب) تساوى و نفى هر گونه تبعيض در رابطه با مقاله پرسش مهر 97

ج) رعايت حقوق افراد و عطا كردن به هر ذى حق، حق خودش را

د) رعايت استحقاق ها در افاضه وجود و امتناع نكردن از افاضه و رحمت به آن چه امكان يا كمال وجود دارد.بنابراين، «عدل» معنا و مفهوم وسيعى دارد.

«عدل» همان قانونى است كه تمام نظام هستى بر محور آن مى گردد، آسمان و زمين و همه موجودات با عدالت بر پا هستند;

پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: «بالعدل قامت السماوات و الارض; آسمان ها و زمين به واسطه «عدل» بر پا است.»

به تعبير ديگر، «عدل» به معناى واقعى كلمه آن است كه هر چيزى در جاى خود باشد، پس هر گونه انحراف، افراط، تفريط، تجاوز از حد، تجاوز به حقوق ديگران و... بر خلاف اصل عدل است.

خداوند متعال در رابطه با پرسش مهر 19 در آيات متعددى بر رعايت اين اصل تأكيد دارد:

«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الاِْحْسَـنِ وَ إِيتَآىِ ذِى الْقُرْبَى وَ يَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنكَرِ وَ الْبَغْىِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُون ; (نحل، 90) خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزديكان مى دهد و از فحشاء و منكر و ظلم و ستم نهى مى كند، خداوند به شما اندرز مى دهد شايد متذكر شويد.

امتیاز:
بازدید: 126
برچسب:
:
[ 1398/6/9  ] [ ۱۴ ] [ iranfile ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 6
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب